Co lepiej pić podczas treningu: wodę czy izotonik?

Witam.Chciałabym się dowiedzieć czy napoje izotoniczne na pewno lepiej nawadniają organizm podczas ćwiczeń niż woda. Ćwiczę 3-4 razy w fitness klubie na sali kardio przez ok 1-1,5 godz. Dodatkowo co drugi trening lub co drugi dzień wykonuję ćwiczenia siłowe. Wprawdzie nie mam nadwagi ale chciałabym schudnąć ok 3 kg więc ograniczyłam słodycze i zaczęłam jeść regularnie 4 posiłki. Efekty są już widoczne. Interesuje mnie to czy powinnam więcej ćwiczyć gdy piję napoje izotoniczne, ponieważ zawierają one glukozę i mają trochę kalorii. Czy lepiej wybrać wodę mineralną, która nie ma kalorii? Proszę mi wytłumaczyć co jest lepsze i dlaczego, na jakiej zasadzie działają napoje izotoniczne? Czy osoby odchudzające się mogą je pić? Pozdrawiam

Odpowiedź:Napoje izotoniczne mają cechy zbliżone do ludzkiej krwi: zawierają podobną ilość wody i mają podobne stężenie substancji odżywczych, dlatego są tak dobrze przyswajane przez nasz organizm.

Przy umiarkowanych i intensywnych treningach trwających powyżej godziny zaleca się wypijanie napojów izotonicznych, również przy redukcji masy ciała. Napój ma za zadanie nawodnienie, uzupełnienie utraconych z potem elektrolitów oraz łatwo dostępnych węglowodanów, dzięki czemu trening będzie bardziej wydajny a regeneracja po nim będzie łatwiejsza. Przy treningach trwających ponad godzinę zdecydowanie lepszy będzie więc izotonik.

Na pewno powinna Pani dostosować ilość wypijanych napoi do treningu a nie odwrotnie. Kaloryczności napoju będzie i tak zdecydowanie mniejsza od energii utraconej podczas wysiłku, a przy odpowiednio zbilansowanej diecie redukcja masy ciała nie powinna być problemem. Życzymy powodzenia!

Kamil Kaczmarczyk

  • aska

    moge ci polecic to, co sama pije podczas intensywnych cwiczen na silowni, w malej butelce wody 200 ml rozpuszczam saszetke srodka z elektrolitami orsalit i tak przygotowany izotonik pije podczas wysilku, zawiera on wszystie niezbedne elektrolity, a przy tym ma o wiele mniej cukru i sztucznej chemii niz typowe izotoniki ze sklepu, wiec polecam:)

  • Szefo

    Mnie koledzy w Saturn Fitness na Targówku poradzili żebym zrobił sobie własnego izotonika bo te kupne to głownie chemia i robione są by smakowały a na drugim miejscu pomagały. Więc ja do 1l wody wsypuje pół łyżeczki soli morskiej, pół cytryny, 2 łyżki miodu i cukru dla smaku bo może wydawać się mdły.

  • Izabela Korwińska

    Lepszy będzie izotonik, nie lubię wody ale czasem dodaję kilka kropel syropu Paola i wtedy mogę taką buteleczkę zabrać na przebieżkę.

  • http://workout-polska.pl/ Maciej K

    Na długie treningi aerobowe lepszy izotonik.
    Na 40 minutowe treningi lepsza woda.

    http://workout-polska.pl/index.php/forum/forum-dieta-suplementy

Nowość! Kuracja Online

Napisz do nas!

Umów się na wizytę